2017. május 18., csütörtök

Tanuljunk varrni - 6. lecke - Ikertű használata



Szerintem, már több mint egy éve vettem pár ikertűt. Leginkább a varrós doboz mélyét lapult, néha megnéztem, majd visszatettem, közben párszor eszembe jutott milyen egyszerűnek látszik a videókban a használata. 
Most jött el az idő, - éppen egy szoknyát készítek magamnak, annak pedig rugalmas anyaga van. Először a hólozás jutott az eszembe, de elhessegettem a gondolatot, miért ne varrnám ikertűvel, hiszen olyan hatása van, mint a fedőzővel készült varrásnak, - így elővettem, és kipróbáltam.

Ha van kedvetek, tanuljatok velem együtt, hiszen nekem is most van először a kezemben (gépemben) ikertű. 






Ikertű - ahogy a tartójában kinéz. Ilyen állapotban rakosgattam a dobozban :) 




Beszereltem a gépbe a tűt, két spulni cérnát tettem fel. A két cérnát együtt vezettem a befűzési rend szerint, amikor elértem a tűhöz, előbb az egyik oldalba, majd a másikba fűztem be, A két tűvel együtt felvettem az alsó szálat, alátettem a kis anyagomat, és elindítottam a gépet. 
A próba varrás így nézett ki.





A hátoldala pedig ilyen. Mert azt tudni kell, hogy a színoldalán varrunk.




Miután jól sikerült a próbavarrás, úgy döntöttem, itt az alkalom. Felvasaltam a felhajtást, gőzzel, hogy szép legyen, és alátettem a talpnak. Ujjammal kitapintottam a felhajtás szélét, és úgy vezettem  a gépet, igyekeztem az ikertű közepén tartani.




Alánéztem, biztatónak láttam :)




Itt jól látszik mind a két oldal.


Nem is tudom mitől tartottam, hiszen nem csak a videókon annyira egyszerű, hanem a valóságban is. A lényeg pedig az, hogy ezután sokkal bátrabban fogom használni ezt az okos kis tűt, ami új ötleteket adott számomra.

Remélem hasznosnak találtad az írást. Szívesen látom a véleményed, észrevételed.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails